{"id":4233,"date":"2021-07-15T12:37:20","date_gmt":"2021-07-15T11:37:20","guid":{"rendered":"https:\/\/ibb.uab.cat\/?p=4233"},"modified":"2021-07-20T07:05:10","modified_gmt":"2021-07-20T06:05:10","slug":"programa-argo-a-libb-que-podem-fer-per-reduir-la-resistencia-als-antibiotics","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/2021\/07\/15\/programa-argo-a-libb-que-podem-fer-per-reduir-la-resistencia-als-antibiotics\/","title":{"rendered":"Programa Arg\u00f3 a l\u2019IBB: Qu\u00e8 podem fer per reduir la resist\u00e8ncia als antibi\u00f2tics?"},"content":{"rendered":"\n
L’Institut de Ci\u00e8ncies de l’Educaci\u00f3<\/a> de la UAB d\u00f3na suport a la transici\u00f3 entre la secund\u00e0ria i la universitat mitjan\u00e7ant el Programa Arg\u00f3<\/a>. Aquesta iniciativa permet ampliar el coneixement mutu entre la Universitat i la secund\u00e0ria, facilitar a l’alumnat de batxillerat i de cicles formatius la transici\u00f3 i l\u2019acollida a la Universitat i per altra banda, oferir al professorat de secund\u00e0ria la possibilitat d\u2019actualitzar coneixements i con\u00e8ixer centres d\u2019estudis, projectes i recerques que es fan a la UAB.<\/p>\n\n\n\n Dins d\u2019aquest programa, enguany s\u2019ofereixen una trentena de cursos d\u2019estiu<\/a> impartits per diferents professors de la UAB experts en diferents disciplines i van dirigits a estudiants de 3r i de 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius d\u2019instituts de tot Catalunya.<\/p>\n\n\n\n Del 5 al 9 de juliol, Marc Bravo,<\/strong> Celeste G\u00f3mez, Isidre Gibert i Daniel Yero<\/strong>, investigadors de l\u2019IBB del grup de Gen\u00e8tica Molecular Bacteriana i professors de la Facultat de Bioci\u00e8ncies de la UAB, han impartit el curs d\u2019estiu titulat Qu\u00e8 podem fer per reduir la resist\u00e8ncia als antibi\u00f2tics?<\/em><\/strong> <\/strong>d\u2019una durada aproximada de 22 h i que est\u00e0 sota el paraigua del Programa Arg\u00f3. Tota la informaci\u00f3 disponible es troba a la p\u00e0gina del curs<\/a>. <\/strong><\/p>\n\n\n\n Actualment, existeix un problema creixent amb les resist\u00e8ncies als antibi\u00f2tics, a causa en part d\u2019un mal \u00fas d\u2019aquests productes. Aix\u00f2 provoca que els tractaments per controlar les malalties causades per bacteris puguin resultar inefica\u00e7os comportant una persist\u00e8ncia de la infecci\u00f3 i la propagaci\u00f3 a altres persones. En el curs es va introduir aquesta problem\u00e0tica de salut p\u00fablica per entendre com es generen les resist\u00e8ncies i com es poden evitar. El programa va constar d’una sessi\u00f3 te\u00f2rica introduct\u00f2ria (1 h), cinc sessions te\u00f2ric-pr\u00e0ctiques al laboratori (3 h cadascuna), i 4 h de tallers per promoure l’\u00fas correcte dels antibi\u00f2tics i perqu\u00e8 l’alumnat, organitzat en equips, discutissin els resultats i les estrat\u00e8gies a seguir. <\/p>\n\n\n\n <\/p>\n\n\n\n <\/p>\n\n\n\n Al curs hi van assistir un total de 20 alumnes<\/strong> que van aprendre qu\u00e8 \u00e9s un antibi\u00f2tic i com funciona, quins s\u00f3n els pat\u00f2gens bacterians m\u00e9s comuns i com generen resist\u00e8ncies, i tamb\u00e9 com cercar nous antibi\u00f2tics o com emprar noves ter\u00e0pies antibacterianes alternatives als antibi\u00f2tics per tal de fer front a les resist\u00e8ncies.<\/p>\n\n\n\n <\/p>\n\n\n\n A m\u00e9s d\u2019impartir aquest curs d\u2019estiu sota el Programa Arg\u00f3, el grup de Gen\u00e8tica Molecular Bacteriana tamb\u00e9 est\u00e0 assessorant 6 treballs de recerca i ha acollit dos estudiants de secundaria al seu grup per tal que facin un tast de la recerca que es fa al laboratori.<\/p>\n\n\n\n <\/p>\n\n\n\n L’Institut de Ci\u00e8ncies de l’Educaci\u00f3 de la UAB d\u00f3na suport a la transici\u00f3 entre la secund\u00e0ria i la universitat mitjan\u00e7ant el Programa Arg\u00f3. Aquesta iniciativa permet ampliar el coneixement mutu entre la Universitat i la secund\u00e0ria, facilitar a l’alumnat de batxillerat i de cicles formatius la transici\u00f3 i l\u2019acollida a la Universitat i per altra […]<\/p>\n","protected":false},"author":65,"featured_media":4235,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[4],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233"}],"collection":[{"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/users\/65"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4233"}],"version-history":[{"count":11,"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4261,"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233\/revisions\/4261"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4235"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4233"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4233"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/ibb.uab.cat\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4233"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}<\/figure><\/div>\n\n\n\n
<\/figure><\/li><\/ul><\/figure>\n\n\n\n
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"